مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 11:172023-05-31سياسي

وزیر دادگستری:در موضوع حقوق کودک نیازمند هم افزایی و مشارکت سمن ها هستیم


دولت به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات کودکان نیست و در این حوزه نیازمند هم افزایی و مشارکت سازنده سمن ها و فعالان این حوزه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی در بخشی از سخنان خود در اختتامیه دومین کارگاه هم‎ اندیشی نظام حمایت از اطفال و نوجوانان (اطفال و نوجوانان غیر ایرانی؛ چالش ها و راهکارها)با اشاره به وظایف شورای مرجع ملی حقوق کودک در حوزه هماهنگی و سیاستگذاری اظهار داشت: وظیفه اصلی مرجع ملی حقوق کودک ارائه گزارش به سازمان ملل است اما ارائه گزارش مشکلی از کودکان حل نمی کنند، لذا باید همه تلاش خود را برای ایجاد تغییر مثبت و سازنده در شرایط کودکان کشور به کار بگیریم.

رحیمی مشکلات کودکان اتباع و مهاجر را در مقایسه با سایر اقشار کودکان، بزرگتر و بیشتر برشمرد و گفت: تلاش داریم در مشارکت و همکاری با سازمان های متولی مانند بهزیستی و به کارگیری متخصصین امر، نسب به بررسی و رفع مشکلات کودکان اتباع اقدام نماییم.

وی به اصلاح آیین نامه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و تسهیل واگذاری این کودکان به خانواده های دارای شرایط اشاره کرد و گفت: اصلاح این آیین نامه سبب تخلیه بخش زیادی از مراکز بهزیستی و افزایش توان این سازمان برای پذیرش و تعیین تکلیف کودکان اتباع و کار و خیابان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دادگستری:در موضوع حقوق کودک نیازمند هم افزایی و مشارکت سمن ها هستیم

وزیر دادگستری:در موضوع حقوق کودک نیازمند هم افزایی و مشارکت سمن ها هستیم