مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 12:452023-06-08فرهنگي

حسین کاشیان درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی


حسین کاشیان هنرمند پیشکسوت عرصه تجسمی که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری بود، 17 خرداد درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین کاشیان هنرمند پیشکسوت نقاش و خوشنویس که از ابتدای اردیبهشت به دلیل سکته مغزی و تبعات آن در بیمارستان شریعتی تهران بستری بود، روز گذشته 17 خردادماه دار فانی را وداع گفت.

کاشیان در سال های 1361 و 1362 به عنوان رییس موزه هنرهای معاصر تهران در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول به کار شد و پس از آن به عنوان کارشناس آثار هنری در اداره کل هنرهای تجسمی به فعالیت پرداخت.

وی همچنین یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت.

کاشیان از شاگردان مکتب فرشچیان بود و یکی از نخستین هنرمندان ایرانی بود که آثارش به حراج کریستیز راه یافت و در سال 1986 با اثری به نام Homage to Omar Khayyam به قیمت 39,400 دلار، در سال 2003 با اثری به نام Angels و برآورد قیمتی 8 هزار تا 12 هزار موفق به فروش 22 هزار و 500 دلاری شد.

این هنرمند همچنین در سال 2008 نیز با یک اثر بدون عنوان در این حراج بین المللی حاضر و موفق به فروش 22 هزار و 500 دلاری شد.

بر این اساس، در پی درگذشت استاد حسین کاشیان، هنرمند شناخته شده عرصه نقاشی و خوشنویسی و همکار سابق اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین کاشیان درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی

حسین کاشیان درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای تجسمی