مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 07:452023-06-05اجتماعي

معماری قدیمی حریمی امن برای خانواده ها در نظر داشت


در گذشته خانه های قدیمی طراحی جالب و جذابی داشتند، اندرونی و بیرونی و پرده هایی که در ورودی منازل نصب می شد از این جریان حکایت داشت؛ - ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: در گذشته خانه های قدیمی طراحی جالب و جذابی داشتند، اندرونی و بیرونی و پرده هایی که در ورودی منازل نصب می شد از این جریان حکایت داشت؛ برای اینکه حریم خانه از دید افراد غریبه مخفی بماند و در چنین خانه هایی خانواده بسیار حرمت داشت.

بهرام مولایی در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: طبق نظریات روان شناسان هیچ فردی نمی تواند از معماری و جلوه های آن فرار کند و معماری بر تفکر، توانایی های شناختی، ذهنی، جسمی و احساس افراد تأثیرگذار است.

وی افزود: مکان های گوناگون پیام های مختلفی را برای افراد به همراه دارند، گاهی اوقات برخی از مکان ها بار مثبت و منفی دارند؛ بنابراین می توانند در تقویت احساس عزت نفس و رضایت افراد نقش داشته باشند.

مولایی با اشاره به تأثیر عوامل مختلف در محیط و ایجاد آرامش برای افراد، گفت: پژوهشگران معتقدند زمانی افراد می توانند در محیط و مکان های گوناگون احساس آرامش و آسایش داشته باشند که عوامل مختلف مانند نور، گیاهان، مصالح استفاده شده، روش های ساخت و ساز، دما و شرایط هوا مطلوب باشد؛ چراکه تمام این موارد در رفاه و سلامت نقش دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معماری قدیمی حریمی امن برای خانواده ها در نظر داشت

معماری قدیمی حریمی امن برای خانواده ها در نظر داشت