مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 11:402023-05-28فرهنگي

تاریخچه برندگان جشنواره کن از دهه 50


هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در حالی به کار خود پایان داد که با درخشش چهره های آسیایی و اعطای سومین جایزه نخل طلای تاریخ جشنواره به یک سینماگر زن همراه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژاستین تریه کارگردان فرانسوی در نهایت با فیلم آناتومی یک سقوط که پیش از این مورد توجه منتقدان نیز قرار گرفته بود، موفق به کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم شد تا پس از جین کمپیون در سال 1993 با فیلم پیانو و ژولیا دوکورنو با فیلم تیتان در سال 2022، سومین سینماگر زنی نام بگیرد که موفق به کسب این جایزه ارزشمند می شود.

داستان آناتومی یک سقوط درباره زنی نویسنده است که پس از مرگ شوهرش در برف در شرایطی مرموز به جرم قتل دستگیر می شود و سعی می کند در طول دادگاه بی گناهی خود را ثابت کند.

از دیگر نکات قابل توجه جشنواره کن امسال، درخشش سینماگران آسیایی در بخش مسابقه اصلی بود بطوری که از 9 جایزه اصلی، 5 جایزه به چهره های آسیایی تعلق گرفت.

کوجی یاکوشو بازیگر ژاپنی برای فیلم روزهای عالی به کارگردانی ویم وندرس جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد، یوجی ساکاموتو برای فیلم هیولا به کارگردانی هیروکازو کوییدا جایزه بهترین فیلمنامه کن را گرفت، فیلم ویتنامی داخل پوسته پیله زرد به کارگردانی فام تین آن جایزه دوربین طلای بهترین فیلم اول جشنواره را از آن خود کرد و تران آن هو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه برندگان جشنواره کن از دهه 50

تاریخچه برندگان جشنواره کن از دهه 50