مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 14:002023-06-21سياسي

بررسی نواربافی، گلیم بافی و ابریشم بافی کلات به منظور ثبت ملی


هفتمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی به منظور بررسی نواربافی و ابریشم بافی دو شهر لاین و زاوین و همچنین گلیم روستای آقداش در شهرستان کلات خراسان رضوی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، هفتمین نشست شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی با حضور مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی و رییس شورا، اعضای شورا، علی صلاحی فرماندار شهرستان کلات، سیدجواد موسوی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و هنرمندان منطقه در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه نواربافی لاین و ابریشم بافی زاوین همچنین گلیم بافی روستای آقداش در شهرستان کلات خراسان رضوی که پرونده آنها از اردیبشهت سال گذشته تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند.

ثبت ملی یک امتیاز نیست؛ یک مسئولیت است جلالی تلاش ها به منظور حفظ هنر این سرزمین و صنایع دستی را ستودنی دانست و افزود: ثبت ملی یک امتیاز نیست، بلکه یک مسئولیت است و استان هایی که برای ثبت ملی صنایع دستی شان داوطلب می شوند مسئولیت سنگینی را می پذیرند.

وی با بیان اینکه ثبت ملی به معنای ثبت ویترینی و تجملاتی نیست، بر اهمیت اتصال این حوزه به ادبیات توسعه و معیشت مردم تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نواربافی، گلیم بافی و ابریشم بافی کلات به منظور ثبت ملی

بررسی نواربافی، گلیم بافی و ابریشم بافی کلات به منظور ثبت ملی