مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 16:002023-06-12سياسي

عشایر در حفظ تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشتند


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عشایر در تأمین امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران سنگ تمام گذاشتند و ما استقلال کشور را عشایر آنان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر دوشنبه در همایش جهادگران عشایر حماسه آلاچیق ها در شهرستان بیله سوار اظهار کرد: تجلیل و تکریم از ولی نعمتان بارها در قرآن سفارش شده و امروز تجلیل از مقام شهدای عشایر وظیفه اصلی ماست.

وی با بیان اینکه تاریخ کشور در حفظ تمامیت ارضی و استقلال ایثارگری های فراوانی را به خود دیده است تا اینجا برسد، خاطرنشان کرد: ما بخشی از این استقلال و عزت را مرهون و مدیون عشایر هستیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه عشایر در حفظ کیان کشور حتی گاهی به حرف دولت نیز گوش نکرده اند، تصریح کرد: نمونه این امر در مساله توافق با دولت روس بود که عشایر اعتقاد داشتند بخشی از خاک ما در سرزمین های روس است و باید پس گرفته شود که در نهایت دولت روس دست به دامان قاجار شد تا این مساله را حل کند.

عاملی به قیام شاه اسماعیل صفوی در 13 سالگی با تکیه بر امر خداوندی اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از پیروزی های شاه اسماعیل صفوی در استقرار شیعه و تثبیت کلمه طیبه اشهدان علیا ولی الله مرهون ایستادگی ها و حمایت های عشایر از قیام شاه اسماعیل صفوی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر در حفظ تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشتند

عشایر در حفظ تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشتند