مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-13اجتماعي

زنده گیری یوزهای ماده، پروژه ای برای نابودی یوزپلنگ آسیایی + فیلم


بعد از دیده شدن یوز ماده و چهار توله اش در توران، بحث زنده گیری این یوز ماده و یا حتی قلاده گذاری این یوز مطرح شده است، موضوعی که می تواند انقراض یوزپلنگ آسیایی را یک قدم جلو می برد.

-   چه کسانی یوز را به سمت انقراض می برند؟ علیرضا یکتانیک فعال محیط زیست در این باره به خبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس گفت: احتمال دارد که انجمن یوز ایران شروع به زنده گیری توله های تلخاب کند چون برای ادامه تکثیر آنها یوز می خواهند، در هر پروژه حفاظتی پویایی جمعیت است که نوید تنازع بقا را می دهد، جمعیتی که تولید مثل می کند، این جمعیت است که تعیین کننده این است که گونه به سمت انقراض برود یا نرود.

وی ادامه داد: وقتی ماده ای وجود دارد که 4 توله به دنیا می آورد، این گنج بی قیمتی برای این گونه در معرض انقراض است، آیا در این شرایط حساس باید این ماده را گرفت؟ در اینجا مسئله تنوع محیط زیست ایران است که مطرح می شود، این که به سمت نابودی این تنوع و حذف یک گونه می رویم، چه کسی میخواهد این کار را انجام دهد.

انجمن یوز به یوزپلنگ به شکل تجارت نگاه می کند.

در سایت توران دوربین های ماهواره ای و درهای برقی نصب شده است که باید دید هزینه این ها از کجا می آید و چه پشتوانه ای تأمین کننده تجهیزات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده گیری یوزهای ماده، پروژه ای برای نابودی یوزپلنگ آسیایی + فیلم

زنده گیری یوزهای ماده، پروژه ای برای نابودی یوزپلنگ آسیایی + فیلم