مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 21:202023-06-11اقتصادي

بی توجهی کشاورزان پلدختری به الگوی کشت


مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با اشاره به بی توجهی کشاورزان این شهرستان به الگوی کشت، گفت: برخی پمپاژها بیش از پنج برابر سهمیه خود آب مصرف می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شمس الدین جمشیدی امروز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان پلدختر اظهار داشت: تغییر مسیر رودخانه کشکان مشکل و معضلی است که در سطح شهرستان هنوز پا برجا و کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می کنند و باید برای فراهم آوردن امکاناتی در راستای رفع این مشکل تلاش شود.

بی توجهی کشاورزان به الگوی کشت وی افزود: رعایت اصول کشت گیاهان غیر آبدوست به صورت استراتژیک از جمله مسائلی است که پذیرش آن برای کشاورزان منطقه سخت است بنابر این تمرکز روی فرهنگ سازی این موضوع با روش های علمی و کارشناسی از جمله مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر، گفت: متأسفانه علی رغم خشکسالی های پی در پی و کم آبی اما کشاورزان منطقه کشت گیاهانی که به آبیاری کمتری نیاز دارند را پذیرا نیستند و همچنان طرفداران آبیاری به شیوه سنتی و روال گذشته در زمینه کشت پای بند هستند.

جمشیدی، افزود: علی رغم نگرانی در زمینه جلوگیری از خشک شدن باغات و درختان و توصیه های مکرر در زمینه کشت گیاهان آبدوست اما بی توجهی به این امر در بین کشاورزان موجب شد سال گذشته بیش از 30 درصد در فصل برداشت شهرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی توجهی کشاورزان پلدختری به الگوی کشت

بی توجهی کشاورزان پلدختری به الگوی کشت