مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:502023-06-07اقتصادي

50 درصد هزینه های درمانی کشور برای سالمندان هزینه می شود


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر 10درصد جمعیت کشور سالمند هستند که 50 درصد هزینه های درمانی کشور برای سالمندان هزینه می شود.

-  یوسف رضایی، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران در برنامه گفتگوی اجتماعی در مورد تکریم سالمندان و چالش های دوره سالمندی بیان داشت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی کشور ما از حیث سرعت رشد سالمندی اولین کشور در دنیا است.

  وی افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی در دنیا هر 100 سال جمعیت سالمندان دو برابر می شود ولی در ایران هر 20 سال جمعیت سالمندی کشور دو برابر می شود که این مهم نیازمند برنامه ریزی است چرا که تا 20 سال آینده کل هزینه درمان کشور بایستی برای سالمندان هزینه شود.

  رضایی تصریح کرد: موضوع سالمندی از مسائل اجتماعی مهم و اولویت کشور است و سازمان بهزیستی در مورد سالمندی کم کاری کرده و از برنامه عقب است.

  معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تهران اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی بیش از 40 وظیفه دارد که یکی از آنها توانبخشی سالمندان است که پاسخگوی جمعیت سالمندان کشور نیست و نیاز به سازمان سالمندی است.

  وی ادامه داد: در حال حاضر 7 مرکز نگهداری روزانه سالمندان در تهران وجود دارد که 300 نفر از سالمندان از این مراکز خدمات می گیرند و 72 مرکز به صورت شبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد هزینه های درمانی کشور برای سالمندان هزینه می شود

50 درصد هزینه های درمانی کشور برای سالمندان هزینه می شود