مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-20اقتصادي

علت خشکسالی برخی از مزارع گیلان چیست؟


بررسی های میدانی نشان می دهد، پایین دست بودن حوزه آبریز سد سفید رود و عدم رعایت تقویم زراعی یکی از مهمترین دلایل مشکلات آبی کشاورزان بوده و کشاورزانی که در اردیبهشت ماه و روزهای آغازین ماه خرداد نشاکاری کردند با مشکلات حداقلی آب مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سعید شفیعی ثابت؛  تنش آبی درسال زراعی جدید همانند سال گذشته در گیلان وجود داشته و بر کشت برنج در این استان تاثیر گذاشته است.

مروری بر وضعیت آب سد و اقدامات انجام شده مسؤولان حوزه آب گیلان با اشاره به ذخیره 830 میلیون متر مکعبی سد سفیدرود در سال گذشته در آغاز فصل کشاورزی می گویند که ذخیره این سد در آغاز فصل زراعی جاری در زمان  رهاسازی حدود 700 میلیون متر مکعب بود که کاهش 130 میلیون متر مکعبی را نسبت سال گذشته نشان می داد که با بارندگی های بسیار مناسبی که در فصل بهار در استان اتفاق افتاد این کسری جبران شد.

در کنار این، بیش از 400 سردهنه خاکی در رودخانه ها و انهار استان برای هدایت آب به مزارع در سال جاری بازسازی شد که با توجه به بارش ها در برخی از شهرستان ها این سر دهنه ها آسیب دیده و چندین بار توسط آب منطقه ای ترمیم و بازسازی شدند.

با تمام این تفاسیر، مسؤولان جهاد کشاورزی و آب منطقه ای نسبت به کمبود آب زراعی در سال جاری هشدار داده و همچنین بر نقش مهم مدیریت فنی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت خشکسالی برخی از مزارع گیلان چیست؟

علت خشکسالی برخی از مزارع گیلان چیست؟