مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-21بين الملل

گزارش های میدانی «واشنگتن پست» از حماسه آزادسازی خرمشهر


سرانجام روز چهارم آبان 1359، نیروهای ارتش بعث عراق، توانستند مقاومت آخرین مدافعان خرمشهر را درهم بشکنند؛ شهر در نهایت سقوط کرد و به اشغال دشمن درآمد.

- سرانجام روز چهارم آبان 1359، نیروهای ارتش بعث عراق، توانستند مقاومت آخرین مدافعان خرمشهر را درهم بشکنند؛ شهر در نهایت سقوط کرد و به اشغال دشمن درآمد.

ایران در بهتی غمبار فرو رفت؛ آیا می توان صبوری کرد و فراق خرمشهر را که حالا خونین شهر نامیده می شد، دوام آورد؟ غیرت ایرانی، چنین ننگی را بر نمی تابید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان نوشت: 578 روز بعد از آن اتفاق غمبار، در سوم خرداد 1361، 41 سال قبل در چنین روزی، خرمشهر با مجاهدت و پایمردی فرزندان ایران زمین، دوباره به آغوش میهن بازگشت و رزمندگان سلحشور ما، در مسجد جامع آن نماز شکر خواندند.

آزادی خرمشهر، یک نقطه عطف در تاریخ دفاع مقدس و بلکه تاریخ معاصر ایران است؛ پس از این پیروزی بزرگ بود که جوانان انقلابی ما، اعتماد به نفس خویش را بازیافتند و دانستند که عبور از سخت ترین گردنه های تاریخ ، با مقاومت، تلاش و ایمان، شدنی است.

حماسه خرمشهر، از آغاز جنگ تحمیلی تا سوم خرداد 1361، در کانون خبری رسانه های مشهور دنیا قرار داشت و اخبار روزانه مربوط به آن، توسط این رسانه ها، در همه جا منتشر می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش های میدانی «واشنگتن پست» از حماسه آزادسازی خرمشهر

گزارش های میدانی «واشنگتن پست» از حماسه آزادسازی خرمشهر