مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 17:102023-06-12اقتصادي

سازمان پنبه کشور در استان گلستان تشکیل می شود


رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: سازمان پنبه کشور در استان گلستان مستقر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان محمد برزعلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته جهادکشاورزی اظهار کرد: استان گلستان در سال های گذشته به عنوان سرزمین طلای سفید شناخته شده و بیش از 152 هزار هکتار از اراضی گلستان به این کشت اختصاص داشت.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته سازمان پنبه کشور در گلستان مستقر بود که به دلایلی منحل شد و بنا داریم تا با استفاده از تمربیات گذشته این سازمان بتوانیم سیاست سطح زیرکشت را افزایش داده و شرایط تجارت پنبه را فراهم کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: سیاست ما در کشت پنبه به صورت کشت قراردادی بوده و با تشکیل این سازمان بتوانیم نحوه کاشت، داشت و برداشت محصول را مدیریت و هزینه های آن را کاهش داده و از ارقامی استفاده کنیم که برداشت محصول با دستگاه های مکانیزه انجام شده و هزینه کشت کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه ها تلاش داریم تا زراعت استان را به سمت دانش بنیان سوق دهیم ادامه داد: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی های پی درپی در استان گلستان، برنامه جهادکشاورزی این است که برای فصل زراعی جدید با برگزاری میزگرد با دانشگاه ها هرآنچه که در پنانسیل  علمی دانشگاه ها وجود دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان پنبه کشور در استان گلستان تشکیل می شود

سازمان پنبه کشور در استان گلستان تشکیل می شود