مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 21:452023-06-10اقتصادي

افزایش 300 هزار تنی محصولات زارعی در کردستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به دلیل اجرای طرح های تولید پایدار گندم و جهش تولید در دیمزارها، کشاورزی قراردادی، تولید بذور گواهی شده و ساماندهی بذور خودمصرفی پیش بینی افزایش 300 هزار تنی محصولات کشاورزی در سال زارعی در کردستان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان در سنندج به برنامه های عملیاتی بخش کشاورزی در سال جاری و با محور تحقق شعار سال گریزی زد و اظهار کرد: بخش کشاورزی در حوزه مهار تورم و تحقق بحث هدفمندسازی یارانه ها بیشترین تاثیرگذاری داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: برخی نهاده های دامی تا 10 برابر افزایش قیمت داشت که به مرور زمان خود را نشان داد و در اواخر سال 1401 و اوایل 1402 در برخی محصولات مانند مرغ و تخم مرغ با افزایش قیمت مواجه بودیم.

اسکندری ادامه داد: واژه تورم یک بحث کلان اقتصادی است و برخی مسائل از جمله کالاهای غیرتولیدی در استان کردستان تورم زا است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در محصولاتی مانند گوشت قرمز و مرغ که ما خود تولیدکننده هستیم در مقایسه با سایر استان ها وضعیت خوبی داریم، و قیمت مرغ در کردستان نسبت به سایر استان ها پایین تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 300 هزار تنی محصولات زارعی در کردستان

افزایش 300 هزار تنی محصولات زارعی در کردستان