مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:202023-05-30اقتصادي

عوارض نوسازی در بافت های فرسوده کاهش یابد


بافت های ناکارآمد شهری به عنوان پهنه های پرمخاطره با 66 هزار هکتار مساحت که حدود 22 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده ظرفیت مناسبی برای تامین مسکن در استطاعت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم محسوب می شود که برای رسیدن به این هدف برخی کارشناسان پیشنهاد .

- بافت های ناکارآمد شهری به عنوان پهنه های پرمخاطره با 66 هزار هکتار مساحت که حدود 22 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده ظرفیت مناسبی برای تامین مسکن در استطاعت و اجرای طرح نهضت ملی مسکن دولت سیزدهم محسوب می شود که برای رسیدن به این هدف برخی کارشناسان پیشنهاد داده اند عوارض ساختمانی به شکل هوشمند در این مناطق کاهش پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دسترسی آسان و کم هزینه به خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت های فرسوده، دولت را بر آن داشته تا به جای افزایش محدوده ها که بودجه های سنگینی را تحمیل می کند، مسکن مورد نیاز اقشار متوسط و پایین جامعه را در دل کلانشهرها تامین کند.

دیدگاه کلی شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان متولی بررسی کارشناسانه الحاق اراضی طرح نهضت ملی مسکن این است که به جای بارگذاری جمعیتی در مناطق فاقد زیرساخت، نوسازی و بهسازی بافت های ناکارآمد شهری در دستور کار قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض نوسازی در بافت های فرسوده کاهش یابد

عوارض نوسازی در بافت های فرسوده کاهش یابد