مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 12:412023-06-14اقتصادي

توقف تولید در ایستگاه زیرساخت های ناقص


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، شهرستان نی ریز از دیرباز به عنوان یکی از شهرستان های صنعتی استان فارس جایگاه بالایی در اشتغالزایی و صنایع تولیدی داشته است.

وجود معادن سرشار از انواع سنگ و فلز، سرمایه گذاران را بر آن داشته تا با استفاده از تکنولوژی های روز به بهره برداری از معادن و فرآوری آن بپردازند و از این رهگذر اشتغالزایی و تولید ثروت خوبی برای شهرستان نی ریز به ارمغان آورده می شود.

در اکثر کارخانجات شهرک سنگ نی ریز میزان بهره وری بسیار پایین است و از طرفی ضایعات مواد خام ارزشمند معدنی نیز به همین دلیل افزایش یافته است چند سالی است که بررسی ها و نظر کارشناسان خصوصا در حوزه کارخانجات فرآوری سنگهای تزیینی بر آن است که به دلیل استفاده از تکنولوژی های قدیمی در گذشته و عدم بهسازی، در اکثر کارخانجات شهرک سنگ نی ریز میزان بهره وری بسیار پایین است و از طرفی ضایعات مواد خام ارزشمند معدنی نیز به همین دلیل افزایش یافته و لذا باید این کارخانجات به دستگاههای به روز جهت افزایش تولید و جلوگیری از ضایع شدن مواد معدنی تجهیز شوند.

هر چند این پیشنهاد کارشناسان با استقبال سرمایه گذاران همراه بوده اما اصلی ترین مشکل تحقق این مسئله وجود زیرساخت های مناسب خصوصا در شهرک تخصصی سنگ نی ریز می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف تولید در ایستگاه زیرساخت های ناقص

توقف تولید در ایستگاه زیرساخت های ناقص