مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:502023-06-11فرهنگي

تدوین دانشنامه آذربایجان اقدامی در حفظ فرهنگ بومی این خطه است


معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدوین دانشنامه آذربایجان به عنوان یک اقدام مهم عملیاتی در حفظ فرهنگ بومی این خطه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آیین معارفه مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در مراسمی با حضور سید محمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خانه موزه پروین اعتصامی در شهر تبریز برگزار شد.

محمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم که با حضور جمعی از نخبگان فرهنگ و ادبیات این خطه برگزار شد، با اشاره به اینکه تکلیف بنیاد تقویت هویت ملی در خطه آذربایجان است، افزود: حفظ زبان و فرهنگ آذری، تلاشی ارزنده در جهت صیانت از تاریخ پر افتخار منطقه آذربایجان است که به عنوان تکه مهمی از جغرافیای سیاسی فرهنگی ایران در شمال غرب کشور در طول تاریخ نقش مهمی ایفا کرده است.

وی با تقدیر از اقدامات عملیاتی این بنیاد در پیشبرد اهداف کلان شکل گیری این بنیاد گفت: ایجاد مرجعیت علمی و تخصصی در بحث فرهنگ آذربایجان، پژوهش و نشر زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی، چاپ کتاب های موضوعی درباره فرهنگ بومی از جمله اقدامات قابل تقدیر این بنیاد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین دانشنامه آذربایجان اقدامی در حفظ فرهنگ بومی این خطه است

تدوین دانشنامه آذربایجان اقدامی در حفظ فرهنگ بومی این خطه است