مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 10:002023-06-07اجتماعي

بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی و مشکلات زیست محیطی در خراسان شمالی


معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات زیست محیطی در این استان و در سایر استان ها، عدم بازیافت کیسه های پلاستیکی است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون پایش اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: یکی از مشکلات زیست محیطی در این استان و در سایر استان ها، بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی است.

حسین هراتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در کشور حدود 185 هزار تن نایلون پلاستیکی تولید می شود اما بازیافت آن ها به خوبی صورت نمی گیرد.

وی افزود: از آنجایی که نایلون های پلاستیکی سبک هستند و وزنی ندارند افرادی که اقدام به جمع آوری زباله های بازیافتی می کنند و یا واحدهای بازیافتی، تمایلی به جمع آوری آن ها ندارند.

هراتی ادامه داد: متاسفانه 95 درصد از این کیسه های پلاستیکی رها می شوند و همین امر سبب شده تا در برخی از مناطق، تفرجگاه ها و حتی عرصه های محیط زیستی شاهد پلاستیک های رها شده باشیم.

وی به دفن نامناسب این زباله ها توسط برخی از دهیاری ها نیز اشاره کرد و گفت: باید به هنگام دفن این زباله ها یک لایه از خاک بر روی آن پوشانده شود که این امر در برخی از روستاها توسط دهیاری ها صورت نمی گیرد و همین امر نیز موجب پخش شدن آن ها در طبیعت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی و مشکلات زیست محیطی در خراسان شمالی

بازیافت نشدن کیسه های پلاستیکی و مشکلات زیست محیطی در خراسان شمالی