مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-04سياسي

«میرضیایف» بر افزایش تعاملات بین آسیای مرکزی و اروپا تاکید کرد


رییس جمهور ازبکستان در دومین نشست سران آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا بر همکاری در جهت افزایش همکاری آسیای مرکزی و اروپا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان در دومین نشست سران آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا در شهر چالپان آته قرقیزستان بر مشارکت و همکاری در توسعه بهم پیوستگی آسیای مرکزی و اروپا از طریق شکل گیری کریدور میانی یا کریدور ترانزیتی ترانس خزر تاکید کرد.

در این مراسم که به ریاست سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان برگزار شد، همچنین چارلز میشل رییس شورای اروپا، قاسم جومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان و نورمحمد امانپسوف معاون نخست وزیر ترکمنستان نیز حضور داشتند.

در این نشست، گسترش بیش از پیش همکاری های متقابلا سودمند بین کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا و همچنین مشکلات بین المللی و منطقه ای مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی پس از اولین نشست سران در شهر آستانه برای توسعه گفت وگوهای سیاسی سازنده و مشارکت چند جانبه اقدامات بزرگی انجام شده است.

میرضیایف ادامه داد: از جمله نشست سطح بالا در بهم پیوستگی بین منطقه ای برگزار شد که در آن برای پیشبرد پروژه ها در زمینه های دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«میرضیایف» بر افزایش تعاملات بین آسیای مرکزی و اروپا تاکید کرد

«میرضیایف» بر افزایش تعاملات بین آسیای مرکزی و اروپا تاکید کرد