مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 07:552023-05-30فرهنگي

مسئولین جشنواره کن می گویند تصادفی است اما باور نکنید!


جشنواره کن با تمام حواشی و سیاست زدگی های آشکارش پایان یافت اما نکته مهم که باید بر آن نور تابانده شود، تلاش «کن» به عنوان مهم ترین جشنواره جهانی فیلم در راستای نوعی مهندسی اجتماعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، جشنواره کن با تمام حواشی و سیاست زدگی های آشکارش پایان یافت اما نکته مهم که باید بر آن نور تابانده شود، تلاش کن به عنوان مهم ترین جشنواره جهانی فیلم در راستای نوعی مهندسی اجتماعی است.

برای رسیدن به درکی دقیق از این مهندسی کافی است که به برگزیده های این جشنواره (سینماگرها و آثار) طی سال های اخیر نگاه تازه ای انداخت.

در همین ابتدا میتوان به رفتارهای این جشنواره از سال 2010 به این سو اشاره کرد که چگونه با اضافه شدن بخش جایزه بهترین فیلم ؛ در مسیر ستایش از همجنس بازی حرکت کرده است.

اما این تمامی ماجرا نیست این روند حمایت از از همجنس بازی از یک سو و دفاع از فیمنیسم برتری طلب فرانسوی از دیگر سو در این سال ها به بخش های اصلی جشنواره هم کشیده شده است.

برای روشن شدن این موضوع کافی است به سیاهه برندگان بخش های اصلی جشنواره کن 2023 بپردازیم: نخل طلا مهم ترین جایزه جشنواره یعنی جایزه نخل طلا بهترین فیلم به خانم ژوستین تریه رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولین جشنواره کن می گویند تصادفی است اما باور نکنید!

مسئولین جشنواره کن می گویند تصادفی است اما باور نکنید!