مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 08:362023-06-11اجتماعي

باران سدهای مازندران را زنده کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، اواسط هفته قبل بود که بارش های بهاری در مازندران آغاز شد، بارش هایی که توانست شدت گرمای هوا در مازندران را کاهش دهد.

این بارش ها باتوجه به تکرار روزهای کم بارشی نوید روزهای خوبی را برای کشاورزان مازندران دارد و به این نوید را به این زحمت کشان داد هنوز هوا بهاری است.

بارش باران در برخی مناطق خساراتی را به دنبال داشت اما برعکس سامانه های بارشی اخیر توانست بر وضعیت سدهای استان تاثیر بگذارد.

قرعه سیلاب و بارش های سیل آسا مناطق بالادست و ارتفاعات استان بود که موجب تخریب 9 واحد مسکونی، 120 سردهنه کشاورزی و همچنین مسیرهای روستایی شد که هنوز هم عملیات ترمیمی کماکان ادامه دارد.

باوجود همه خسارت ها و مشکلات اما درباره وضعیت ذخایر آبی و سدهای استان حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در این باره اظهار کرد: در سه هفته اخیر شاهد بارندگی های خوبی در استان بودیم که تا حدی توانست نگرانی از کم بارشی طی چند ماه اخیر را جبران کند.

وی با اشاره به خوشحالی مردم و کشاورزان از بارش ها، گفت: ماموران شرکت آب منطقه ای استان مشغول توزیع آب در شبکه انتقال پایین دست سدها هستند که توصیه به همه کشاورزان این بوده در رعایت مصرف آب کشاورزی اهتمام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باران سدهای مازندران را زنده کرد

باران سدهای مازندران را زنده کرد