مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:202023-05-30سياسي

شروط مجلس برای اعمال تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره تعیین شد


نمایندگان مجلس در مصوبه ای مواردی که مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره می شود را مشخص کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه شنبه 9 خرداد) و در ادامه بررسی طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده 10 این طرح را تصویب کردند و بر اساس آن، مواردی که مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره می شود را مشخص کردند.

ماده 10- تبصره 11 ماده 53 قانون مالیات های مستقیم به شرح ذیل اصلاح می گردد: موارد زیر مشمول تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره هستند: الف) درآمد ناشی از اجاره برای سرپرست خانوار تا سقف میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم و درآمد ناشی از اجاره برای موجرینی که همزمان در واحد مسکونی دیگری مستاجر هستند تا سقف اجاره ای که می پردازد، مشمول تخفیف 100درصدی گردد.

ب) در صورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و عدم فسخ قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول 70 درصد تخفیف و برای قرارداد 3 سال و بیشتر مشمول 100 درصد تخفیف می گردد.

ج) در صورت اجاره واحد مسکونی به خانوار دارای 3 فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا 3 دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، کار و رفاه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروط مجلس برای اعمال تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره تعیین شد

شروط مجلس برای اعمال تخفیف در پرداخت مالیات بر درآمد اجاره تعیین شد