مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-12اقتصادي

10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای تامین برق صنایع


باهماهنگی و تفاهم وزارت نیرو و وزارت صمت برای همکاری در احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برق مطمئن و پایدار صنایع تامین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، سپهر برزی مهر گفت: ویژگی مهم این برنامه مستثنی شدن صنایع کوچک و کارگاه های تولیدی کوچک است که تأمین برق آنها بدون هیچ محدودیتی انجام می شود، از سوی دیگر اعلام برنامه مدیریت مصرف برای صنایع مستقر در شهرک های صنعتی امکان برنامه ریزی و تغییر شیفت های کاری را برای صاحبان صنایع فراهم کرده است.

برنامه ریزی برای صنایع بزرگ و انرژی بر همانند صنایع فولاد و سیمان نیز از طریق جابجایی بار مصرفی آنها از ساعات اوج به ساعات غیراوج و همچنین برنامه ریزی برای کاهش 1000 مگاواتی برق در بخش اداری از دیگر ویژگی های این برنامه است.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که هرگونه محدودیت در تأمین برق صنایع موجب کاهش تولیدات صنعتی و متعاقب آن افزایش قیمت محصولات تولیدی می شود، بنابراین شاید بتوان راهکارهای اتخاذ شده را برای عبور از بحران خاموشی ها و جلوگیری از بروز نارضایتی صاحبان صنایع، مناسب قلمداد کرد.

برزی مهر تصریح کرد: در دهه 90 روند رشد ظرفیت تولید برق کشور از روند رشد تقاضا کمتر بود؛ این تفاوت نرخ رشد منجر به شکاف بین عرضه و تقاضا شد که در نتیجه با ناترازی برق همراه ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای تامین برق صنایع

10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای تامین برق صنایع