مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-06اقتصادي

بهره برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران در مشهد


نخستین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران در مشهد با هزینه کرد 80 میلیارد ریال اعتبار در بوستان وکیل آباد این شهر به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی نجفی در مراسم بهره برداری این مرکز اظهار کرد: حیات و بقای کلانشهرها به حفظ و حراست از محیط زیست شهری و تقویت چرخه های زیست محیطی در آن بستگی دارد، محیط زیست شهری علاوه بر اثرات اکولوژیک گوناگون در محیط شهری، می تواند اثرات مطلوب اجتماعی گسترده ای نیز بر روی شهروندان داشته باشد.

معاون شهردار مشهد افزود: پرندگان شهری یکی از مهمترین گونه های چرخه های زیست محیطی کلانشهرها هستند و هم اینک بیش از 135 گونه از انواع پرندگان در شهر مشهد شناسایی شده اند که 67 درصد آنها مهاجر هستند، پرندگانی که با کاستن از آفات فضای سبز می توانند نقش بسیار مهمی در کاهش استفاده از سموم شیمیایی و ارتقای سلامت شهروندان ایفا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت حمایت از پرندگان شهری، ساخت مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت و امروز تنها طرح جامع سایت پرنده نگری کشور با اعتباری افزون بر 80 میلیارد ریال در فضایی به وسعت حدود 300 متر مربع به بهره برداری رسید و از این پس میزبان شهروندان و محققان علاقه مند به حوزه پرندگان خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران در مشهد

بهره برداری از مرکز اجرایی حمایت از پرندگان شهری ایران در مشهد