مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-20اقتصادي

استنکاف بانک ها از پرداخت وام ازدواج/ به مصوبات مجلس عمل نمی شود


علی رغم اقدامات تقنینی مجلس و نظارت های پی در پی، همچنان شاهد استنکاف بانک های عامل از اجرای قانون مربوط به اعطای وام ازدواج هستیم.

- فاطمه قاسم پور در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به مسائل مربوط به وام ازدواج جوانان، گفت: علی رغم اقدامات تقنینی مجلس و نظارت های پی در پی، همچنان شاهد استنکاف بانک های عامل از اجرای قانون هستیم و همین امر هم موجب شده بخش قابل توجهی از متقاضیان پشت نوبت بمانند.

وی متذکر شد: در سال 1401، یک میلیون و 445 هزار نفر متقاضی وام ازدواج بودند که از این میزان صرفاً 895 هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند و 550 هزار نفر در نوبت قرار دارند.

رییس کمیته آسیب های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه عمده مسأله این افراد فراهم کردن تضامین سنگین بانکی است، گفت: این در حالی است که در مجلس در قوانین بودجه سنواتی علاوه بر افزایش میزان وام ازدواج، شرایط تضامین نیز تغییر کرده و برای وام ازدواج تضامین سبک تری مانند دریافت سفته، توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت فرد یا بستگان درجه یک و … در نظر گرفته شده اما برخی بانک های عامل به مصوبات قانونی توجهی ندارند.

عضو شورای عالی جوانان کشور با اشاره به برخی مصوبات این شورا در موضوع وام ازدواج، گفت: از سوی دیگر مطابق مصوبه سال گذشته این شورا بانک مرکزی مکلف است پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استنکاف بانک ها از پرداخت وام ازدواج/ به مصوبات مجلس عمل نمی شود

استنکاف بانک ها از پرداخت وام ازدواج/ به مصوبات مجلس عمل نمی شود