مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 12:352023-05-29اجتماعي

آغاز مرمت برخی بناها و محوطه های تاریخی البرز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز مرمت تعدادی از آثار و بناهای تاریخی البرز خبر داد.

- رحیم خاکی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال برای مرمت برخی محوطه ها و بناهای تاریخی اعتبارات لازم را دریافت کردیم که تا کنون برای چند بنا شرح خدمات آماده و قرارداد با پیمانکار واجد شرایط نیز منعقد شده است.

وی افزود: مرمت بخشی از کاروانسرای ینگی امام واقع در هشتگرد از چندین روز پیش آغاز شده و قسمت بیرونی ضلع شمالی بنا در حال مرمت است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، همچنین اقدامات برای ایجاد بخشی از زیرساخت های محوطه ازبکی توسط پیمانکار از چند روز گذشته آغاز شده است.

وی افزود: مرمت تکمیلی امامزاده زید و الرحمن (ع) یا سه گنبدان در اشتهارد نیز آغاز شده و در این مرحله مرمت آن کامل می شود.

به گفته خاکی امامزاده سه گنبدان با داشتن گنبدهایی که هر کدام مربوط به یک دوره تاریخی ایلخانی، صفوی و تیموری هستند گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

خاکی از انجام مراحل مرمت امامزاده سلیمان اشتهارد خبر داد و افزود: تأمین اعتبارات و پیمانکار ازسوی اداره کل اوقاف انجام شده و مرمت این بنا نیز با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت برخی بناها و محوطه های تاریخی البرز

آغاز مرمت برخی بناها و محوطه های تاریخی البرز