مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 20:252023-06-07اجتماعي

ثبت نخستین «تلیله سینه راه راه» برای ایران


فعال محیط زیست خوزستان از ثبت نخستین «تلیله سینه راه راه» برای ایران در این استان خبر داد و گفت: گونه های پرندگان خوزستان به 400 گونه افزایش یافت.

- اهواز- فعال محیط زیست خوزستان از ثبت نخستین تلیله سینه راه راه برای ایران در این استان خبر داد و گفت: گونه های پرندگان خوزستان به 400 گونه افزایش یافت.

کرامت حافظی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تلیله (نام علمی: Calidris) نام سرده ای است از پرندگان مهاجر هستند که در مناطق قطبی زاد و ولد می کنند و زمستان ها به مناطق جنوبی مهاجرت می کنند؛ اندازه این پرندگان کمی بزرگ تر از جوجه مرغ است و از پرندگان کنار آبزی هستند.

وی افزود: تلیله سینه راه راه با نام علمی (Clalidris melanotos ) برای نخستین بار در ایران در دهم خرداد ماه سالجاری در شهرستان هندیجان در خوزستان توسط احمد محمدی روش تصویر برداری شد؛ پس بررسی تصاویر پرنده و پایش مجدد محل با مشورت کارشناسان بین المللی به عنوان 564 گونه پرنده ایران و 400 گونه پرنده در خوزستان در فهرست پرندگان ایران ثبت شد.

فعال محیط زیست خوزستان ادامه داد: تلیله سینه راه راه ( Pectoral Sandpiper) در شمال سیبری و شمالگان آمریکای شمالی تولید مثل می کند و اکثر جمعیت این گونه در آمریکای جنوبی زمستان گذرانی می کنند ؛ مشاهده این گونه در خاورمیانه اتفاقی نادر است ؛ خوزستان با ثبت 400 گونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نخستین «تلیله سینه راه راه» برای ایران

ثبت نخستین «تلیله سینه راه راه» برای ایران