مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 00:052023-05-30پزشكي

امتیاز پروانه طبابت؛ مانع اشتغال سالانه 5 هزار پزشک جوان


اعمال امتیازبندی در صدور پروانه طبابت، موجب گسترش فعالیت های غیررسمی پزشکان جوان در درمانگاه ها و مطب های خصوصی کلان شهر ها و یا تشدید انگیزه مهاجرت شده است.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: این روز ها با یک جستجوی ساده در گروه های تلگرامی کاریابی پزشکان، می توان به راحتی درخواست درمانگاه های خصوصی برای به کارگیری پزشکان جوان بدون پروانه طبابت را مشاهده کرد.

این موقعیت های شغلی برای پزشکان تازه فارغ التحصیلی که به هر دلیلی نمی توانند برای کسب امتیاز از خانواده خود دور شده و به شهر های محروم عزیمت کنند، تنها انتخاب ممکن است.

اگرچه فعالیت غیررسمی پزشکان جوان در درمانگاه های خصوصی درآمد بهتری نسبت به بخش دولتی برای آن ها به همراه دارد، اما برنده این وضعیت صرفاً درمانگاه های خصوصی هستند؛ چرا که بعد از مدتی به سوءاستفاده از پزشکان بدون پروانه روی می آورند.

مانعی بنام قانون تأسیس مطب اعمال امتیازبندی در صدور پروانه طبابت که برگرفته از قانون تأسیس مطب و آیین نامه اجرایی آن بوده، موجب گسترش فعالیت های غیررسمی این قشر در درمانگاه ها و مطب های خصوصی کلان شهر ها و یا تشدید انگیزه مهاجرت شده است.

طبق ماده 1 این آیین نامه که در سال 1363 به تصویب هیأت وزیران رسید، مطب به محلی اطلاق می گردد که پزشک در آن محل اعم از بخش خصوصی یا خیریه یا آز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امتیاز پروانه طبابت؛ مانع اشتغال سالانه 5 هزار پزشک جوان

امتیاز پروانه طبابت؛ مانع اشتغال سالانه 5 هزار پزشک جوان