مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-11اقتصادي

مشارکت صنایع چراغ منازل یزد را روشن نگه داشت


مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد با اشاره به پرداخت پاداش 36 میلیارد تومانی به صنایع استان در قبال مشارکت برای گذر از پیک بار سال گذشته، گفت: خوشبختانه در سال گذشته با مشارکت صنایع و مردم استان حتی یک مورد خاموشی برق نداشتیم.

- ابوالفضل اسدی امروز یکشنبه 21 خردادماه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به این که پیک نیاز مصرف استان در سال گذشته 2052 مگاوات بوده است، گفت: پیک بار استان از ابتدای سال جاری تاکنون 1935 مگاوات بوده است.

وی گفت: البته در هفته اول خردادماه به دنبال افزایش زودهنگام دمای هوا، مصرف برق در کشور به شدت افزایش یافت و به 61 هزار و 917 مگاوات رسید.

وی با بیان این که 75 درصد برق مصرفی استان صنعتی، 11 درصد خانگی، 7 درصد کشاورزی و 7 درصد مربوط به سایر مصارف است، گفت: این نسبت معمولاً در تابستان تغییر می کند و به منظور گذر از پیک بار، سهم بخش صنعت تا حدود 60 درصد نیز کاهش می یابد.

اسدی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته از چهار ماه قبل برای گذر از پیک بار امسال، گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این رابطه اجرای طرحهای پیک بار موظفی برق استان بوده که شامل ارتقای ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع استان به 13 هزار و 500 مگاوات و افزایش سهم تولید برق خورشیدی استان به 99 مگاوات از مجموع 2800 مگاوات ظرفیت نامی تولید برق استان یزد بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت صنایع چراغ منازل یزد را روشن نگه داشت

مشارکت صنایع چراغ منازل یزد را روشن نگه داشت