مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 09:102023-06-11سياسي

بازارچه های صنایع دستی در ورودی همه شهرهای کرمانشاه احداث می شود


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای احداث بازارچه های صنایع دستی در  ورودی همه شهرهای استان خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای احداث بازارچه های صنایع دستی در  ورودی همه شهرهای استان خبر داد.

داریوش فرمانی در مراسم روز جهانی صنایع دستی، صنایع دستی را حاصل تفکر، خلاقیت و ذوق یک ملت دانست و اظهارکرد: طبق بررسی هایی که تاکنون در کشور صورت گرفته، قدیمی ترین دست ساخته های بشری مربوط به دوره پارینه سنگی هستند.

وی قدیمی ترین دست ساخته های بشری را ابزارهای سنگی خواند و افزود: انسان های اولیه برای رفع حوائج زندگی خود اقدام به ساخت ابزارهای سنگی در قالب های مختلف می کردند.

به گفته این مسئول، قدیمی ترین دست ساخته بشری کشف شده در استان کرمانشاه یک تبر سنگی است که سالها پیش در اطراف روستای گاکیه کرمانشاه کشف شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: از چند میلیون سال پیش تا دوره نو سنگی که انسانها یکجانشین شدند، برای نگهداری مایحتاج و تامین نیازهای روزه مره زندگی خود باید اختراعاتی می کردند، به همین دلیل صنایع دستی یا دست ساخته های بشری شکل گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازارچه های صنایع دستی در ورودی همه شهرهای کرمانشاه احداث می شود

بازارچه های صنایع دستی در ورودی همه شهرهای کرمانشاه احداث می شود