مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-13فرهنگي

«نگهبان شب»، ناتور سینما


فیلم «نگهبان شب» رضا میرکریمی به تازگی اکرانش را در سینماهای کشور آغاز کرده است.

منتقدان درباره این فیلم می گویند: «میرکریمی در نگهبان شب نشان داده است که هنوز مفاهیم انسانی در آثارش حرف اول را می زند و دنبال به رخ کشیدن تصویر یا نما های عجیب و غریب نیست.

- خبرگزاری فارس- گروه هنر و رسانه: طی ماه های اخیر در بیشتر نقدهایی که درباره فیلم های سینمایی ، سریال های نمایش خانگی و یا سریال های تلویزیون نوشته و منتشر کرده ایم، عموما نگاهی انتقادی را دنبال کرده ایم.

البته این نگاه بیشتر منفی انتخاب ما نبوده است، بلکه سیل آثار سخیف، بی محتوا و پیش پا افتاده ما را ناچار به سمت رویکرد انتقادی کشاند.

با این همه همواره رویکردمان این بوده که نقد را در معنای علمی آن در نظر گرفته و تلاش کنیم، حدود و امکان های آثار هنری (سینما و سریال ) را دقیق تر بشناسیم.

هرچند در بسیاری از آثار نمی توان زمینه های شکل گیری اثر هنری و یا رمزگان (نشانه ها) آن را نادیده گرفت؛ اما نقد در معنای مورد نظر، معطوف به اصول زیبایی شناسی از یک سو و از سوی دیگر شناسایی حدود اثر هنری است.

از این رو نور تاباندن بر اینکه آثار سینمایی تا کجا موفق بوده و در چه موقعیت هایی سپر انداخته و نتوانسته اند پیش بروند، همواره از اهداف اصلی ما بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«نگهبان شب»، ناتور سینما

«نگهبان شب»، ناتور سینما