مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-17سياسي

معبرخواری در گرگان/ ابهام در اجرای قوانین


در تعاریف شهری، از پیاده رو بعنوان گذرگاهی برای عبور عابران پیاده نام برده شده است، معبری که تضمین کننده امنیت برای افرادی است که از وسایل نقلیه استفاده نمی کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: اگرچه استفاده از پیاده رو جزو حقوق شهروندی است، اما به دلیل کم کاری دستگاه های اجرایی مرتبط، این مکان امن چند سالی است که در اختیار برخی صنوف از جمله فست فودها، بستنی فروشان، سوپر مارکت ها و …قرار گرفته و هر روز هم عرصه را بر عابران پیاده تنگ و تنگ تر می کند.

این معضل در حالی هر روز دامنه بزرگ تری پیدا می کند که بر اساس تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها، آنها مکلفند که نسبت به آزادسازی معابر اقدام کنند.

در همین ماده قانونی آمده است که سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها، میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق بوسیله مأموران خود با جدیت اقدام کند.

از سوی دیگر براساس قانون، هیچ کاسب و مغازه داری اجازه ندارد مقابل مغازه خود سد معبر ایجاد و از تردد شهروندان جلوگیری کند و یا رفت و آمد افراد را با مشکل مواجه سازد و در صورتی که مغازه داران محل عبور و مرور مردم را مسدود کنند، شهرداری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معبرخواری در گرگان/ ابهام در اجرای قوانین

معبرخواری در گرگان/ ابهام در اجرای قوانین