مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 16:002023-05-30سياسي

این پاکستانی ها با نوشیدنی مخصوصشان کام زائران امام رضا (ع) را شیرین می کنند


با خواهش و التماس فقط برای یک روز چایخانه امام رضا (ع) را در اختیار گرفتند تا نوشیدنی مخصوص پاکستانی ها را برای زائران آماده کنند، نوشیدنی گرم که آماده کردن آن کار طاقت فرسایی است اما عشق به امام رئوف چیز دیگری است.

- خبرگزاری فارس - گروه قرآن و فعالیت های دینی: پیش از آنکه چادرشان از پشت بنرها نمایان شود، نوای گرم موسیقی شان به گوش می رسد، یک موسیقی گوش نواز با آواز پاکستانی که اگرچه متوجه معنای واژه هایش نمی شوی، اما مفهوم آن در گوش جانت می نشیند و تو می فهمی که با سوزِ دل دارد قربان صدقه امام رضایش می شود.

پیش تر می روم، حالا دیگر چادر و سایه بان بزرگ سفیدرنگشان هم پیداست و مردان و زنان پرتعدادی که هر کدام یک لیوان شیرچای در دست، به دنبال پناه و سایه ای هستند برای نشستن و نوشیدن و گوشِ جان سپردن به موسیقی دلنواز پاکستانی.

اینجا چایخانه صحن امام حسن مجتبی(ع) است؛ صحن کریم اهل بیت که قرعه پهن شدن بساط کریمانه اش امروز به نام پاکستانی های دست و دلباز و دلباخته شاه خراسان افتاده است.

اینجا در صحن امام حسن مجتبی که خیلی ها هنوز به نام هدایت آن را در خاطر دارند، یکی از سه چایخانه حرم مطهر برپا شده است؛ چایخانه ای که تا همین یک سال پیش با موقوفات امام رضا(ع) اداره می شد، اما مدتی است امام رضادوست های سرتاسر کشور برای اداره اش سر و دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این پاکستانی ها با نوشیدنی مخصوصشان کام زائران امام رضا (ع) را شیرین می کنند

این پاکستانی ها با نوشیدنی مخصوصشان کام زائران امام رضا (ع) را شیرین می کنند