مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 16:202023-06-19دانش

تجهیز روشنایی سطوح پروازی یک فرودگاه با فناوری بومی


قرارداد همکاری بین جهاددانشگاهی خواجه نصیر و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در راستای تجهیز روشنایی سطوح پروازی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی، این سازمان در راستای توسعه فناوری سامانه کمک ناوبری بصری باند فرودگاه با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران جهت تجهیز روشنایی سطوح پروازی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز قرارداد امضا کرد.

این سامانه به دست پژوهشگران جوان این سازمان و بصورت کاملا بومی و کاربردی طراحی شده است و در هنگام مانورهای فرود (Landing) و برخاست (Takeoff) و تاکسی (Taxi) به خلبان کمک می کند تا این عملیات را به صورت ایمن و کارآمدتر انجام دهند.

فرودگاه ها عموما در سه دسته بندی بین المللی CAT I, CAT II, CAT III قرار می گیرند تا بتوانند میزبان هواپیماهای بزرگ در رده بین المللی باشند.

این سامانه به صورت پیوسته توسط برج مراقبت فرودگاه پایش و به درخواست خلبان کنترل می شود.

سامانه کمک ناوبری بومی علاوه بر افزایش امنیت پرواز، زمان آماده به کار فرودگاه در شرایط آب و هوایی مختلف را افزایش می دهد.

حامد نظیفی مدیر بخش CCR این طرح در این زمینه گفت: با توجه به وجود تحریم ها و عدم پشتیبانی شرکت های خارجی، انجام این طرح از نقطه نظر استر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز روشنایی سطوح پروازی یک فرودگاه با فناوری بومی

تجهیز روشنایی سطوح پروازی یک فرودگاه با فناوری بومی