مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-19اقتصادي

تحقق پیش نیاز افتتاح ایستگاه های باقی مانده قطعه شمالی خط 6 مترو


پست برق جنوبی خط 6 مترو (موسوم به پست فشار قوی کیانشهر) به عنوان نخستین پست برق مستقل و اختصاصی ، بزودی افتتاح و وارد مدار بهره برداری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس،  عباس فتحعلی پور سرپرست مجری خط 6 متروی تهران با اعلام مطلب فوق افزود: به موجب تلاش های صورت گرفته در چند ماه اخیر و اتمام عملیات کابل کشی داخل تونل خط 6 مترو، پست برق جنوبی این خط که از پست اصلی و مهم مشیریه (متعلق به برق منطقه ای تهران) تغذیه شده و برق 63 کیلوولت را به برق 20 کیلوولت تبدیل می کند، بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته وی، این پست برق نخستین منبع تأمین نیروی برق اختصاصی و مستقل خط 6 مترو به حساب آمده و در ادامه باید 2 پست برق دیگر نیز برای تأمین کل برق مورد نیاز خط مذکور راه اندازی شود.

پست برق کیانشهر براساس فناوری GIS ساخته شده و در نتیجه فضای اشغال شده توسط آن نسبت به نمونه های قبلی 70 درصد کاهش یافته است.

سرپرست مجری خط 6 متروی تهران در ادامه افزود: بیش از 70 درصد تجهیزات استفاده شده در این پست برق از محصولات داخلی بوده و تمام اقدامات مهندسی، نصب و اجرای آن توسط متخصصان ایرانی صورت پذیرفته است.

 فتحعلی پور با اشاره به هزینه 285 میلیارد تومانی روند ساخت و راه اندازی پست برق جنوبی خط 6، اهمیت بهره برداری از آن را در تأثیرش بر افتتاح بدون اشکال ایستگاههای قط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق پیش نیاز افتتاح ایستگاه های باقی مانده قطعه شمالی خط 6 مترو

تحقق پیش نیاز افتتاح ایستگاه های باقی مانده قطعه شمالی خط 6 مترو