مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 17:002023-05-30اقتصادي

آغاز عملیات اجرایی معدن تیتان ارومیه/ اشتغال 1500 نفر


با امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری معدن تیتانیم قره آغاج ارومیه، بزرگترین معدن تیتانیم کشور بعد از دو دهه رکود وارد فاز اجرایی می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- سکینه اسمی: معدن تیتان ارومیه که مورد مشابهی در کشور ندارد دارای ذخیره قطعی 56 میلیون تن با عیار 6 درصد به همراه عناصر بسیار مفید در 36 کیلومتری شمال غربی ارومیه در استان آذربایجان غربی واقعی شده است.

تیتانیم قره آغاج ارومیه، بزرگترین م عدن ارزشمند تیتانیم کشور به شمار می رود که از سال 87 گواهی کشف آن صادر شده به دلایل مختلف از جمله نبود سرمایه گذار، مشکلات فنی بلاتکلیف و راکد مانده بود.

در 5 سال اول 140 هزار تن در 5 سال دوم 210 هزار تن و در 15 سال آخر هر سال 280 هزار تن تیتان از معدن قره آغاج ارومیه استخراج خواهد شد ذخیره قطعی معدن تیتان قره آغاج ارومیه 56 میلیون تن و ذخیره احتمالی آن را 120 میلیون تن است هر چند یک معدن تیتان در کهنوج کرمان وجود دارد که رودخانه ای است اما معدن تیتان قره آغاج ارومیه در کوه بوده و به دلیل ذخیره، عیار 6 درصد و نیز دارا بودن عناصر مفید در کشور منحصر به فرد است.

فلز تیتانیوم با توجه به کاربرد و ویژگی های منحصر به فرد هم اکنون به فلز قرن شهرت دارد، با توجه به اینکه وزن خالص فلز تیتانیوم از فولاد پایین تر است و دارای استحکام زیادی نسبت به فولاد دارد د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی معدن تیتان ارومیه/ اشتغال 1500 نفر

آغاز عملیات اجرایی معدن تیتان ارومیه/ اشتغال 1500 نفر