مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 16:452023-06-03سياسي

تأکید «رحمان» بر لزوم توجه جهان به تغییرات اقلیمی


رییس جمهور تاجیکستان بر ضرورت اقدامات مشترک جامعه جهانی در رابطه با تغییرات آب و هوایی و همچنین ذوب شدن یخچال های طبیعی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در سخنرانی خود در دومین نشست سران آسیای مرکزی و رییس شورای اروپا که در شهر چالپان آته قرقیزستان برگزار شد، بر ضرورت اقدامات مشترک جامعه جهانی در رابطه با تغییرات آب و هوایی و همچنین ذوب شدن یخچال های طبیعی تاکید کرد.

رحمان موضع تاجیکستان در رابطه به همکاری های میان آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه را تبیین کرد.

وی بر لزوم تشدید تعاملات کشورهای منطقه با اتحادیه اروپا در زمینه امنیت غذایی، کشاورزی، حمل و نقل و لجستیک، برق آبی، انرژی سبز و دیجیتالی شدن تاکید کرد.

رییس جمهور تاجیکستان با توجه به مسئله تغییرات آب و هوایی و به ویژه ذوب شدن یخچال های طبیعی خواستار اقدامات مشترک و جدی جامعه جهانی شد و از حمایت های کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا از ابتکارات جهانی تاجیکستان در زمینه آب و تغییرات اقلیمی قدردانی کرد.

رحمان با اشاره به تعاملات میان تاجیکستان و اتحادیه اروپا، گفت: به مصلحت خواهد بود چنانچه کشورهای اروپایی در زمینه انرژی آبی از تاجیکستان حمایت سرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید «رحمان» بر لزوم توجه جهان به تغییرات اقلیمی

تأکید «رحمان» بر لزوم توجه جهان به تغییرات اقلیمی