مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-04سياسي

امام خمینی: من یونس را از فرزندانم بیشتر دوست داشتم


یکی از اقدامات رژیم شاهنشاهی حمله به مدرسه فیضیه و هتک حرمت روحانیت بود که طی آن سید یونس رودباری که از طلاب گیلانی حوزه قم و از شاگردان امام خمینی(ره) بود به شهادت رسید و اولین شهید نهضت نام گرفت.

- خبرگزاری فارس- فاطمه احمدی؛ رژیم شاه سیاست های ضد دینی خود را بعد از رحلت آیت الله بروجردی آغاز کرد و اولین برنامه ای که رژیم تدارک دید تصویب نامه انجمن های ایالتی و ولایتی بود.

مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به مبارزه با رژیم پرداخته و سیاست های ضد دینی آن را محکوم کردند.

از آغازین روزهای نهضت امام خمینی(ره) علمای گیلان با امام خمینی(ره) اعلام همراهی کردند و حمایت خود را از نهضت ابراز داشتند و تجمعاتی در رشت شکل گرفت که رهبری آن ها با آیت الله بحرالعلوم و آیت الله ضیابری بود و جمع کثیری از مردم رشت با آن ها همراهی کردند.

صدور اعلامیه ها و برگزاری تجمع ها و فرستادن نامه و تلگراف از جمله کارهای رایج علمای گیلان در حمایت از نهضت امام در این برهه بود تا اینکه رژیم شکست خورد و لغو تصویب نامه را اعلام کرد.

اقدام دیگر رژیم، برگزاری رفراندوم برای لوایح 6 گانه انقلاب سفید بود و موج اعتراض ها با انقلاب سفید در دی ماه 1341 آغاز شد و علمای گیلان در محکومیت این لوایح در مسجد جامع کاسه فروشان رشت تجمع کرده و به افشاگری علیه رژیم پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی: من یونس را از فرزندانم بیشتر دوست داشتم

امام خمینی: من یونس را از فرزندانم بیشتر دوست داشتم