مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-14فرهنگي

«کورمک مک کارتی» از دنیا رفت


«کورمک مک کارتی» نویسنده آمریکایی که نگارش رمان هایی چون «جایی برای پیرمردها نیست»، «جاده» و «نصف النهار خون» را در کارنامه داشت در سن 89 سالگی درگذشت.

- جی پلاس ، به نقل از هالیوود ریپورتر، کورمک مک کارتی یکی از بزرگترین رمان نویسان آمریکا محسوب می شد که با رمان جاده موفق به کسب جایزه معتبر پولیتزر شد و رمان مهیجش با عنوان جایی برای پیرمردها نیست دستمایه ساخت فیلمی سینمایی با همین نام از برادران کوئن در سال 2007 بود که برنده اسکار بهترین فیلم، بازیگر نقش مکمل مرد، کارگردانی و فیلمنامه اقتباسی شد.

ناشر آثار این نویسنده اعلام کرد که او به دلایل طبیعی در خانه اش در سانتافه نیومکزیکو از دنیا رفته است.

مک کارتی به خاطر نثر واضح، نگاهی آینده نگر به انسانیت و رویکرد سازش ناپذیر به مرگ و خشونت، به عنوان یکی از نویسندگان برجسته آمریکایی در زمان خود شناخته می شد.

مک کارتی همچنین برای خلق سه گانه مرز شامل رمان های همه اسب های زیبا در سال 1992، گذرگاه در سال 1994 و شهرهای دشت در سال 1998 و تراژدی پساآخرالزمانی اش جاده که در سال 2006 منتشر شد، شهرت داشت.

رمان همه اسب های زیبا در سال 2000 در فیلمی به کارگردانی بیلی باب تورنتون و با بازی مت دیمون و پنه لوپه کروز اقتباس شد و فیلم اقتباسی جاده هم در سال 2009 با بازی ویگو مورتنسن به نمایش درآمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کورمک مک کارتی» از دنیا رفت

«کورمک مک کارتی» از دنیا رفت