مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:452023-05-31اقتصادي

تامین 50 درصد بانک خون سیستان و بلوچستان از سایر استان ها


مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 50 درصد بانک خونی استان از واردات فراورده های خونی از سایر استان ها تأمین می شود که اگر ‏مشارکت مردم در امر اهدای خون بالاتر برود واردات کمتری صورت خواهد گرفت.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 50 درصد بانک خونی استان از واردات فراورده های خونی از سایر استان ها تأمین می شود که اگر ‏مشارکت مردم در امر اهدای خون بالاتر برود واردات کمتری صورت خواهد گرفت.

‏ ابوالحسن صفدری در گفت وگو با ایسنا- افزود: مردم با مشارکت بیشتر در اهدای ‏خون، نسبت به تأمین خون موردنیاز مراکز درمانی و بیماران همراهی کنند چرا که بیماران برای تداوم حیات نیازمند اهدای ‏خون هستند‎.

‎ وی با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان در نوع دوستی زبانزد بوده و در همه بحران ها یاریگر همدیگر هستند، افزود: از ‏هر واحد خونی سه فرآورده استخراج می شود و این بدان معناست که هر اهداکننده با اهدای خون جان سه نفر ‏را از مرگ حتمی نجات می دهد.

‏ مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اهدای خون از جمله کمک های نوع دوستانه ای است که می تواند حیاتی دوباره به انسان ها ببخشد ‏و درد و رنج ناشی از بیماری را بکاهد، سلامتی را به بیمار هدیه دهد و باعث شادی و نشاط اهداکننده شود‎.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین 50 درصد بانک خون سیستان و بلوچستان از سایر استان ها

تامین 50 درصد بانک خون سیستان و بلوچستان از سایر استان ها