مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 09:452023-06-16اقتصادي

ضرورت بازسازی بازار فرش همدان قبل از حضور ارزیابان یونسکو


دادستان همدان، وضعیت نامناسب ساختمان بازار فرش زینبده این مردم نیست، گفت: ایمن سازی و مرمت بازار فرش در اولویت کار دستگاه های ذی ربط قبل از حضور نمایندگان یونسکو قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن خانجانی موقر شامگاه پنجشنبه در بازدید دو ساعته از بازار فرش همدان در سرای روحانی و قیصریه، گفت: ایمنی این بازار و دغدغه مغازه داران و خانواده هایشان منطقی و صحیح است و باید هرچه سریع تر رفع خطر شود.

وی عنوان کرد: نامنظمی سیم های برق و رها شدن آن مشهود بوده، بخش هایی از پله ها، آهن ها، دیوارها، راهروها و سقف بازار در برخی نقاط پوسیده، سست و تخریب شده و همچنین در جلوی درب ورودی هرازگاهی معتادین حضور دارند و هر لحظه امکان آتش سوزی و دود شدن میلیاردها سرمایه در این بازار محتمل است.

دادستان همدان افزود: از این رو باید هرچه سریع تر دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی، شهرداری، نیروی انتظامی و مهمتر صاحبان مغازه ها در تعاملی دوستانه و سازنده و همفکری با یکدیگر و با یک وحدت رویه شرایط را برای ایمنی بازار فراهم سازند.

خانجانی موقر عنوان کرد: بخشی از بازار به نام سرای روحانی جدای از بازار سنتی (قیصریه) است و در حدود 60 سال قدمت دارد و در سازه آن از فلز استفاده شده، بنابراین طبق وعده اداره کل میراث فرهنگی، امور گردشگری و صنایع دستی، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازسازی بازار فرش همدان قبل از حضور ارزیابان یونسکو

ضرورت بازسازی بازار فرش همدان قبل از حضور ارزیابان یونسکو