مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 18:002023-06-10سياسي

تشکیل زنجیره نسلی باعث ماندگاری هنر و صنایع دستی است


زنجیره نسلی، یکی از نکاتی است که باعث شده این هنرها باقی بماند و خلاقیت و نوآوری پیوسته در رنگ و کاربرد از دیگر موارد مربوطه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم زاده شهردار اصفهان در آیین افتتاحیه ویژه برنامه های هفته صنایع دستی و اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: طبق تعریف نظام نامه بنیاد نخبگان، نخبه کسی است که قدرت خلق اثر داشته باشد و با این تعریف همه هنرمندان ما نخبه و در واقع نخبه هنری هستند.

  وی ادامه داد: قبل از شروع جلسه، از رییس اتحادیه صنایع دستی اصفهان آخرین آمار اشتغال به صنایع دستی اصفهان را پرسیدم و گفتند 5 درصد جمعیت اصفهان در بازه اشتغال حوزه صنایع دستی هستند.

قاسم زاده گفت: این در شرایطی است که حق صنایع دستی را ادا نکردیم و اگر شرایط بهتری را فراهم می کردیم این رقم بهتر بود شهردار اصفهان با اشاره به راز ماندگاری صنایع دستی گفت: توجه به اقتضائات زمان باعث شده که صنایع دستی خود را تطبیق دهد و هنرمندان ما تاب آوری بالایی در هجوم حوادث از خود نشان دادند در دوره ظل السلطان و رکود بازار خود را حفظ کردند و در اصفهان حداقل این ویژگی فرهنگ پذیری و گشاده رویی وجود دارد.

وی ادامه داد: فیروزه کوبی حدود 70 سال است با اصفهان آمده و اینجا ظریف تر شد و این نشان می دهد از هر هنری استقبال می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل زنجیره نسلی باعث ماندگاری هنر و صنایع دستی است

تشکیل زنجیره نسلی باعث ماندگاری هنر و صنایع دستی است