مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 13:452023-06-14سياسي

آغاز تعیین عرصه و حریم تپه باستانی خدایی سنقر


سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی تپه خدایی شهرستان سنقر و کلیایی خبرداد.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آغاز تعیین عرصه و حریم محوطه باستانی تپه خدایی شهرستان سنقر و کلیایی خبرداد.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به اهمیت محوطه باستانی تپه خدایی، اظهارکرد: گمانه زنی تپه باستانی خدایی واقع در دهستان فارسینج در بخش مرکزی شهرستان سنقر و کلیایی با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی وزارتخانه آغاز شده است.

وی افزود: تیم باستان شناسی به سرپرستی دکتر محمود حیدریان کار تعیین عرصه و حریم این محوطه باستانی را آغاز کرده اند که تا چند روز طول خواهد کشید.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه هدف از انجام این گمانه زنی را مشخص کردن عرصه و حریم این محوطه باستانی به منظور حفاظت و جلوگیری از اقدامات غیرمجاز در آن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: این تپه باستانی با قدمت حدود شش هزار سال از محوطه های تاریخی مهم دوران مس و سنگ در هزاره چهارم قبل از میلاد است.

فرمانی با بیان اینکه تاکنون کار کاوش باستان شناسی در این محوطه تاریخی انجام نگرفته، افزود: حدود 15 سال پیش کار مستندنگاری و گاه نگاری این تپه باستانی توسط دکتر محمود حیدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تعیین عرصه و حریم تپه باستانی خدایی سنقر

آغاز تعیین عرصه و حریم تپه باستانی خدایی سنقر