مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 14:302023-06-07اقتصادي

اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر در زمینه صنایع دستی ایجاد شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در سال گذشته برای بیش از 3 هزار نفر در زمینه صنایع دستی ایجاد اشتغال شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جواد موسوی پیش از ظهر چهارشنبه همزمان با روز جهانی صنایع دستی در نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته برای بیش از3هزار نفر در زمینه صنایع دستی ایجاد اشتغال شده و در تسهیل گری مشاغل خانگی صنایع دستی استان خراسان رضوی رتبه اول را داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته از طریق گمرکات خراسان رضوی 16 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته ایم و پیش بینی می کنیم این مقدار در سال جاری به 18میلیون دلار برسد.

وی در خصوص حمایت از تجاری سازی صنایع دستی بیان کرد: در حوزه بازاریابی و تجاری سازی جلسات خوبی در معاونت اقتصادی استانداری داشته ایم و در راستای حمایت از صنعتگران صنایع دستی مکاتباتی انجام داده ایم و در نتیجه آن برای ورود کالای خارجی صنایع دستی ممنوعیت ایجاد شده است.

موسوی در ادامه افزود: انگشتر، فرش، تابلو فرش، گلیم، سنگ هرکاره، سنگ قیمتی و نیمه قیمتی، مبلمان معرق و منبت، گره چینی، پرچم های مذهبی، محصولات دستبافت و احجام سفال و سرامیک از جمله اقلام صادراتی از خراسان رضوی در سال گذشته بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر در زمینه صنایع دستی ایجاد شده است

اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر در زمینه صنایع دستی ایجاد شده است