مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-13بين الملل

عزم کره جنوبی برای تقویت روابط با ترکمنستان


سفیر جدید کره جنوبی در دیدار با رییس جمهور ترکمنستان بر علاقه کشورش برای تقویت روابط بر اساس اصول احترام متقابل، اعتماد و همکاری سازنده تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، جی کیو تک سفیر جدید کره جنوبی ضمن دیدار با سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

در این دیدار، ماهمیت پویای مشارکت بین دولتی هم در قالب دوجانبه و هم در چارچوب ساختارهای معتبر بین المللی به ویژه سازمان ملل مورد تاکید قرار گرفت.

اظهار شد که شباهت یا نزدیکی مواضع طرفین در مورد مسائل حفظ صلح جهانی و تضمین توسعه پایدار و نیز سایر جنبه های موضوعی دستور کار جهانی، مبنای هماهنگی مؤثر تعامل در عرصه بین المللی را ایفا می کند.

دو طرف از تماس های سازنده در چارچوب مجمع همکاری آسیای مرکزی – جمهوری کره به عنوان نمونه ای از یک گفت وگوی موفق در قالب چند جانبه، نام بردند.

طرف کره ای در جریان این دیدار بر علاقه کشورش برای تقویت روابط سنتی بین دولتی مبتنی بر اصول احترام متقابل، اعتماد و همکاری سازنده تاکید کرد.

تاکید شد که مشارکت بین پارلمانی ترکمنسنتان و کره جنوبی در سال های اخیر تشدید شده است که و مکمل روابط چند جانبه عشق آباد و سئول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم کره جنوبی برای تقویت روابط با ترکمنستان

عزم کره جنوبی برای تقویت روابط با ترکمنستان