مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:402023-05-31اقتصادي

معدن تیتان ارومیه به بهره برداری می رسد


مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه با سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی کنسرسیومی از شرکتهای داخلی در آینده نزدیک آغاز می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: عملیات بهره برداری از معدن تیتان قره آغاج ارومیه با سرمایه گذاری 500 میلیون یورویی کنسرسیومی از شرکتهای داخلی در آینده نزدیک آغاز می شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: پس از دستور استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در تعیین تکلیف طرح سرمایه گذاری این معدن هفته قبل تفاهم نامه سرمایه گذاری، 3 شرکت بزرگ صنعتی و معدنی کشور در قالب یک کنسرسیوم به همراه شرکت دارنده پروانه بهره برداری در تهران به امضا رسید.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران در مرحله نخست 500 میلیون یورو برای استخراج و احداث کارخانه استحصال هزینه خواهند کرد و در سالهای آینده این سرمایه گذاری نسبت به پیشرفت طرح افزایش خواهد یافت.

سرتیپی تصریح کرد: ظرفیت تخمینی این معدن 56 میلیون تن با عیار 6 درصد است و این میزان ذخیره معدنی تیتان در 25 سال استخراج خواهد شد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی افزود: در 5 سال اول 140 هزار تن در 5 سال دوم 210 هزار تن و در 15 سال آخر هر سال 280 هزار تن تیتان از معدن قره آغاج استخراج خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن تیتان ارومیه به بهره برداری می رسد

معدن تیتان ارومیه به بهره برداری می رسد