مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 12:552023-06-21دانش

وزارت علوم: تعداد دانشگاه های کشور کاهش می یابد


مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم ضمن اعلام خبر کاهش تعداد دانشگاه های کشور به 400 دانشگاه، گفت: در حال حاضر 2 هزار 183 مرکز آموزش عالی در کشور داریم که با اجرای طرح آمایش آموزش عالی این دانشگاه ها ادغام شده و تعداد آنها به 400 دانشگاه کاهش می یابد.

-   به گزارش  تابناک، دکتر محمد مهدی دهقان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، با تاکید بر اینکه وزارت علوم به هیچ عنوان دنبال گسترش مراکز آموزشی جدید نیست، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 2 هزار 183 مرکز آموزش عالی در کشور داریم که البته این مراکز با احتساب واحدهای دانشگاه هایی نظیر پیام نور محاسبه می شوند که خود به تنهایی بیش از 400 واحد آموزشی دارد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی تاکید کرد: برنامه ما در طرح آمایش آموزش عالی دانشگاه آزاد به این سمت حرکت می کنیم که بتوانیم به 32 واحد استانی برسیم به این معنی که هر استان یک دانشگاه داشته باشد و واحدهای دانشگاه آزاد در دانشگاه استانی ادغام شوند.

این برنامه برای سایر دانشگاه ها نیز اجرایی خواهد شد به طور مثال ما در دانشگاه پیام نور بیش از 400 واحد دانشگاهی داریم که هر کدام از این مراکز یک موسسه آموزش عالی مستقل محسوب می شوند که با اجرای طرح آمایش این واحدهای دانشگاهی با توجه به تعداد اعضای هیات علمی، داوطلبان ورودی، نیازها و ظرفیت های م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت علوم: تعداد دانشگاه های کشور کاهش می یابد

وزارت علوم: تعداد دانشگاه های کشور کاهش می یابد