مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-07بين الملل

مخالفت دیوان عالی انگلیس با بازنگری در قرارداد فروش سلاح به عربستان


دادگاه عالی لندن درخواست یک سازمان غیردولتی جهت بازنگری قضایی در تصمیم دولت انگلیس برای ازسرگیری فروش سلاح به عربستان را نپذیرفت.

- دادگاه عالی لندن درخواست یک سازمان غیردولتی جهت بازنگری قضایی در تصمیم دولت انگلیس برای ازسرگیری فروش سلاح به عربستان را نپذیرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت الحره، دو قاضی دادگاه عالی شهر لندن با درخواست بازنگری قضایی در تصمیم دولت این کشور برای ازسرگیری فروش سلاح به عربستان که ممکن است از آنها در جنگ یمن استفاده شود، مخالفت کردند.

آنها پس از بررسی دلایل مطرح شده در این درخواست که از سوی سازمان ضد تجارت اسلحه ارائه شد، مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

این سازمان که دفتر آن در انگلیس است، لندن را متهم کرد که در نقض های قوانین بین المللی و در بدترین بحران انسانی جهان که در یمن در حال وقوع است و در سال های گذشته موجب مرگ ده ها هزار تن شده، نقش داشته است.

اما این دو قاضی انگلیسی ضمن تایید موضعگیری دولت انگلیس در این خصوص تاکید کردند که در ارزیابی ریسک های این تصمیم که مسؤولان این کشور قبل از ازسرگیری فروش سلاح به عربستان در سال 2020 آن را انجام دادند، عقلانیت مستمری وجود دارد.

عربستان از سال 2015 یک ائتلاف نظامی را در حمایت از دولت مستعفی یمن در مقابل نیروهای جنبش انصارالله ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت دیوان عالی انگلیس با بازنگری در قرارداد فروش سلاح به عربستان

مخالفت دیوان عالی انگلیس با بازنگری در قرارداد فروش سلاح به عربستان