مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 17:502023-06-05بين الملل

وزیر صهیونیست: با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان مخالفیم


وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای گفت که این رژیم از اینکه عربستان سعودی بخواهد در خاک خود دست به غنی سازی اورانیوم بزند، مخالف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اسراییل کاتز وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از مخالفت رژیم تل آویو با ساخت تأسیسات غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان سعودی خبر داد.

به نوشته وبگاه عرب 48، او به وبسایت یدیعوت احارونوت گفت: اسراییل با احتمال موافقت آمریکا با درخواست عربستان سعودی برای ایجاد تاسیسات غنی سازی اورانیوم در خاک خود، به عنوان بخشی از شروط ریاض جهت عادی سازی روابط با اسراییل مخالف است .

او با این حال گفت که عادی سازی روابط با عربستان سعودی برای تل آویو بسیار مهم است و او امیدوار است که چنین توافقی به زودی انجام شود.

اعلام مخالفت رژیم صهیونیستی با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان سعودی، پس از آن است که یک مقام آمریکایی در تاریخ دهم خرداد به روزنامه اسراییل هیوم گفت که عربستان سعودی در مذاکرات با آمریکا چهار پیش شرط برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

طبق این گزارش حق داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای ، افزایش روابط نظامی با آمریکا ، توسعه تجارت با آمریکا و توقف انتقادات واشنگتن از قتل جمال خاشقچی چهار پیش شرطی هستند که مقامات سعودی مطرح کرده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر صهیونیست: با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان مخالفیم

وزیر صهیونیست: با غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان مخالفیم