مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-15سياسي

آمار مهاجرت پزشکان جوسازی و دروغ نیست


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به افزایش مهاجرت کادر بهداشت و درمان، گفت: آمار مهاجرت پزشکان، جوسازی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای تدبیر مهاجرت نخبگان با تمرکز بر برنامه هفتم توسعه با حضور رییس مرکز پژوهش های مجلس، مسئولان نهادهای علمی و آموزشی، نمایندگان مجلس و جمعی از نخبگان کشور به میزبانی مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

محمد رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران در این جلسه با اشاره به افزایش مهاجرت کادر بهداشت و درمان، اظهار داشت: طبق پیش بینی مؤسسه جهانی مکنزی، جهان در سال 2030 با کمبود 18 میلیون نیروی بهداشت و درمان روبه رو خواهد بود و در همین راستا بسیاری از کشورها سیاست های جذب نیروی بهداشت و درمان را در دستور کار خود قرار داده اند و فرآیندهای مربوط به آن را تسهیل کرده اند.

وی در خصوص وضعیت منابع انسانی حوزه بهداشت و درمان، گفت: در حال حاضر به شدت به نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان نیاز داریم و با توجه به اینکه کیفیت کادر درمان ما به نسبت دنیا در سطح بالاتری قرار دارد، در صورت مهاجرت، جایگزین کردن این افراد، کار سخت و هزینه بری است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران تصریح کرد: باید چالش مهاجرت پزشکان و متخصصان را بپذیریم و تصور نکنیم که چنین آمارها و اطلاعاتی جوسازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار مهاجرت پزشکان جوسازی و دروغ نیست

آمار مهاجرت پزشکان جوسازی و دروغ نیست