مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 22:552023-05-31اقتصادي

برداشت گندم از سطح 850 هکتار از اراضی بهاباد/افزایش 15درصدی تولید


مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد از برداشت گندم از سطح 850 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در بهاباد خبر داد.

- محمدجواد دانا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه 850 هکتار از اراضی شهرستان بهاباد به کشت محصول راهبردی و استراتژیک گندم اختصاص دارد، اظهار داشت: امسال از این سطح 3 هزار تن محصول برداشت شد که به دلیل بارندگی در فصل بهار این مقدار نسبت به سال گذشته 15 تا 20 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: کشاورزان پس از برداشت محصول، مازاد آن را به مراکز خرید گندم شهرستان تحویل دادند و به ازای هر کیلوگرم 15 هزار تومان وجه نقد دریافت کردند.

دانا ادامه داد: شهرستان بهاباد با توجه به آب و هوا و خاک مناسب، یکی از مناطق مستعد برای کاشت محصولات زراعی و باغی است از اینرو گندم یکی از محصولات بسیار مهم و استراتژیک این شهرستان به شمار می رود.

مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی بهاباد، زمان کاشت این محصول را اوایل آبان ماه و زمان برداشت آن را اول خرداد تا پایان تیرماه اعلام کرد .

دانا، اقلام گندم کشت شده دراین شهرستان را از نوع نارین و روشن اعلام کرد و گفت: میزان برداشت گندم در هر هکتار از اراضی بهاباد بین چهار تا هشت تن در هکتار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گندم از سطح 850 هکتار از اراضی بهاباد/افزایش 15درصدی تولید

برداشت گندم از سطح 850 هکتار از اراضی بهاباد/افزایش 15درصدی تولید